14 reaktioner på ”Västerbottens läns landsting

  1. Finns det inga gränser?
    Nog för att politiker får vara dumma, och nog för att de får lov att propagera för nästan vilka åsikter som helst, men finns det ingen lag som säger att landsting måste fatta sina beslut baserat på någon form av Vetenskap?

    Är inte det där kriminellt?!

      1. Johanna

        Det verkar om inte annat bryta mot Hälso- och sjukvårdslagen, 2§, andra stycket: ”Den som har det största behovet av hälso- och sjukvård skall ges företräde till vården.” Elöverkänsliga kan inte sägas ha något behov alls av elsanering. Ofrivilligt barnlösa har otvetydigt behov av mer än en IVF om den första misslyckas.

  2. Martin Grape

    Jag kan billigt förbereda ett rum för elöverkänsliga, borde inte kosta mer än en hundralapp… En skylt på dörren där det står ”Elsanerat rum” och det hela är klart att ta emot dem.

    Resten av pengarna kan gå till något där de faktiskt gör nytta, ex IVF…

  3. Man får nog inrikta sig på att de ger vård till elöverkänsliga. Inte att de gör det på bekostnad av IVF.

    Eller, jo. Enligt den där paragrafen är det ju mycket intressant!

    1. Johanna

      Att hjälpa mig att rättshaverera är en handling som jag ser som ren, koncentrerad kärlek. Jag lovar att avstå från min kopp med te ikväll som en ren hyllning till dig.

      Jag ser fram emot svaret med spänning!

  4. Pingback: Sammanfattning och länkar « Inte utan min åsikt

Lämna en kommentar