Hatbloggande, PGD och Håkan Lindström

Det var länge sedan jag skrev och jag hade faktiskt bestämt mig för att låta bloggen dö. Mycket som står här är intressant, men det är också ett dokument över en åsiktsmässig resa där jag började på ett ställe och nu befinner mig på ett annat. Allt som står här är inte längre saker jag kan stå för.

Lagom till att jag bestämt mig för att stänga bloggen kom ett mail eller om det var ett telefonsamtal. Inte till mig, utan till Barnlängtans styrelse. Det var Håkan Lindströms chef, Ulf Oscarsson, som ville att föreningen skulle åtgärda min hatblogg. Ja, du läser rätt. Hatblogg. Oscarssons ord. Det avgjorde saken. Bloggen får leva vidare.

Det var ju bra, för annars hade jag inte haft något annat ställe att skriva det här hatinlägget på. Håkan Lindström är nämligen i farten igen. Det är samma visa som vanligt. Politikerna har efterfrågat ett underlag för att tillåta PGD, efter att bland annat jag skrivit om det. Det vore en förbättring och förbättringar är inget som Håkan Lindström gillar, så han lämnar ett förslag som i princip inte är någon förbättring. Han begränsar nämligen PGD till att enbart omfatta de som ändå behöver göra IVF, vilket exkluderar de flesta som behöver PGD.

Det som förundrar mig är att karln borde veta att hans underlag kommer läsas och kritiseras. Ändå är det… ja… Vad ska vi säga… kvalitetsmässigt relativt öppet mål för den som inte är helt positivt sinnad. Man behöver inte ens gå in på saker som att han låtit bli att ta upp alternativkostnaden för att inte behandla (inte gratis), utan man kan roas av så enkla saker som att en överläkare i gynekologi inte ens kan skriva ordet fosterdiagnostik korrekt…

Jag kan faktiskt bjuda på lite mer hat idag, som faktiskt inte är mot Håkan. Denna gång är det mot hans kollega , som förklarat för en patient varför PGD inte behövs. Det är nämligen så här: I Afrika (oklart om det är hela Afrika, eller bara en del av Afrika) så försöker först en man och en kvinna få barn. Om det inte går, så har kvinnan sex med mannens bror. Om det i sin tur inte går får hon ha sex med mannens kusin.

Vem skulle kunna ha några fler frågor efter denna fantastiska förklaring?

2 thoughts on “Hatbloggande, PGD och Håkan Lindström”

  1. Nu får de väl ändå ge sig? Att försöka tysta ner någon som är emot deras politiska beslut är så långt ifrån demokrati man kan komma. Hur lågt får man sjunka? Trams.
    Och vaddå hatblogg? Allt du skriver är sakliga argument emot det som Håkan inte har några sakliga argument för. De borde ta till sig all den information och kunskap du delger dem och istället se över hur de agerar. För du har uppenbarligen mer sakkunskap än vad de har. Kanske att de borde be dig om hjälp istället? Faktiskt.
    Åh, det är så dumt allting!
    Det verkar vara ett j-la dagis där uppe.

Kommentera

