Tvåbarnsmamma

Jag menade att uppdatera min gamla anonyma och döda IVF-blogg, men råkade posta inlägget här istället… Så vissa av er kanske hann se att jag numer är mamma till världens två finaste flickor och för egen del kan jag för gott lämna barnlösheten bakom mig.

Det betyder däremot inte alls att jag lämnat kampen för att fixa regelverken. Tvärt om har vi nu tagit den till nästa nivå och allt kring antalsbegränsningar, syskonförbud, ovetenskapliga åldersgränser, pgd-förbud osv ligger nu hos förvaltningsrätten i Umeå och väntar på avgörande. Om ni vill läsa vårt överklagande av Norrlandstingens regelverk så finns det här.

2 thoughts on “Tvåbarnsmamma”

  1. Grattis!

    Och stort tack för att du kämpar vidare för alla barnlängtare. Jag hade tänkt ta en fight när vi gjorde våra ivf:er, men orken fanns inte. Och när vi gav upp provrörsvärlden så kom fokus på annat. Jag önskar att jag då gått emot länets idiotiska regler (bor i ett av de fantastiska norrlandslänen), men ja – TACK för att du gör det.

Kommentera

