Lika ledsen…

…som jag blir av vissa Norrlandspolitiker, lika glad blir jag av andra.

Om man bor i Norrbotten och är engagerad i fertilitetsfrågor vill jag varmt rekommendera att kryssa Jens Sundström i framtida val. Det finns många skäl till att jag gillar Jens, ett av dem är så klart att han är mycket klok i frågor som rör fertilitet. Han har bland annat engagerat sig för 3 ivf, insemination för lesbiska, göra PGD tillgängligt och att höja åldergränsen. Ett annat skäl är att han är en politiker som uppenbart uppskattar att föra en dialog om landstingets politik. Vid mailstormen mot förra vändan av beslut kring IVF svarade Jens alla som skickade epost. Han för dialog med Barnlängtan och bryr sig om kontakten utåt.

Sådana politiker gillar jag.

1 thought on “Lika ledsen…”

Kommentera

