IVF-statistiken

Jag försöker reda ut hur statistiken ser ut enligt den officiella IVF-statistiken, men jag blir bara mer och mer förvirrad.

Är det någon som förstår åt mig? http://www.ucr.uu.se/qivf/index.php/behandlingsresultat/doc_download/27-behandlingsresultat-riket-2009 är dokumentet.

I tabell 7 anges totalt sett 1272 kliniska graviditeter vid standard-IVF och SET. Går jag in på tabell 12 eller 13 istället anges det att det är 1072 kliniska graviditeter efter standard-IVF och SET.

Antalet förlossningar efter standard-IVF och SET är 992 i såväl tabell 7, 12 och 13.

Är det jag som läser snett eller är det fel i rapporten?

2 thoughts on “IVF-statistiken”

  1. Näe… Jag föstår inte heller. Samma sak gäller vid FET-statistiken; det r olika siffror… Kanske bäst att kontakta dem och fråga?

    Kram

    1. Tack för ditt svar! Jag har mailat dem och fått svar att något verkar ha blivit knasigt. Kram!

Kommentera

