Om att få inlägg raderade

Bikerbutch skrev ett par intressanta kommentarer på mitt förra inlägg. Hon har sökt upp inlägg hon skrivit, begärt att få dem borttagna och sedan fått Familjeliv att ta bort dem.

Så, om du vill veta vad som är publicerat och begära borttag kan du göra så här:

Gå in på google. Googla efter din signatur och skriv ”site:familjeliv.se” på slutet av sökraden. Då får du googleträffar där din gamla signatur är med och sajten är Familjeliv.

Gå in på trådarna och kolla vad som står. Om det är något som är problematiskt, klicka på den röda handen som du ser vid inlägget. Begär att få det raderat med hänvisning till att det är publicering av personuppgifter.

En reaktion på ”Om att få inlägg raderade

  1. bikerbutch

    Kan rapportera att det är ganska godtyckligt vad FL går med på att plocka bort och vad de nekar att ta bort. När jag har ifrågasatt vad de nekar att ta bort får jag förslaget att avregistrera mig från FL. På mitt påpekande att detta inte tar bort mina gamla inlägg/trådar uppmanar de mig att byta signatur *suck* Och på mitt påpekande att gamla sugnaturen finns cachad ger de mig länken till google tools, som jag inte vet hur man använder.

    Dumsnålt av dem att i dagsläget inte bara ta bort samtliga trådar/inlägg som medlemmar önskar ta bort.

Kommentera

