Vägar

Jag har ofta ganska lätt för att hitta många olika vägar framåt. Fördelen är att jag sällan ger upp och för det mesta testar ett nytt angreppssätt när det förra inte funkade. Nackdelen är att det ibland är förbannat svårt att välja väg.

Just nu står jag i ett sånt där krångligt vägval. Antingen kan jag fortsätta försöka påverka de som bestämmer eller så kan jag försöka bli en av de som verkligen har möjlighet att påverka. För få den möjligheten behöver jag gå med i ett parti. Och att gå med i ett parti är inte en lätt fråga för mig och det är en fråga jag brottats med i snart sju års tid…

I onsdags tog jag en lunch och pratade med en vän som sitter i partistyrelsen för det parti jag överväger att gå med i.  Det finns tydliga fördelar och det finns lika tydliga nackdelar. Det som jag tycker är svårast är att de frågor jag vill engagera mig i framförallt är sjukvårdsfrågor. Och även om det finns ett litet fåtal landstingspolitiker som jag tycker är riktigt bra är landstinget ofta inte så prioriterat som det borde inom de politiska partierna.

Svårt, svårt, svårt…

4 thoughts on “Vägar”

  1. Nu blev jag ju jättenyfiken på vilket parti det är =D
    Skämt åsido, jag har aldrig hittat ett parti jag känner mig 100 med…Nu är jag ju med i F! men jag vet inte riktigt…Jag hör nog mer hemma i andra typer av organisationer egentligen, typ RFSU, Naturvetarna etc

  2. Hej!

    Hur går det med ”kampanjen” kring villkoren för ofrivlilligt barnlösa i Norrland?
    Har du fått någon respons från Håkan Lindström? Läste din text om honom från ett tidigare inlägg och undrar kring texten:

    Embryon som tas ut av landstinget ges bort till en privatklinik som har bland Sveriges högsta avgifter för efterföljande frysförsök (att kliniken tjänar pengarna är bekräftat av Håkan i ett mail till mig)*

    Är det månne umeå som har den högsta avgiften?
    Har själv erfarenhet från Umeå och min upplevelse är att de sätter produktionen för patienten. Att jag med min kropp, men framför allt själ betalar deras vinst.

Kommentera

