Lobbyarbete

Just nu är det full fart framåt igen. Idag ska jag chatta med SVTs tittare efter ”Barn till varje pris?”, där jag är med i panelen. Det verkar som det kommer en kul grej imorgon också.

Jag har också kontakt med en rad riksdagspolitiker och kommer att influera åtminstone 3 riksdagsmotioner i år, men förhoppningsvis blir det fler. Jag och Wilda Matilda ska hjälpas åt att kontakta så många som möjligt.

Sen har jag insett att jag aldrig länkade till resultatet av enkäten som jag och Barnlängtan genomförde i somras och som många av er fina läsare hjälpte till att svara på. Den finns här. Vi släppte den i Almedalen i somras och det var så hektiskt då att jag glömde att blogga. Uppmärksamheten blev jättebra, eftersom TT skickade ut en nyhet om den. Själv tycker jag att det är skrämmande att var femte som inte har råd med vård upplever avsaknad av vilja att leva varje vecka eller oftare. Det var dubbelt så många som bland de som hade råd med vården.

För att komma vidare med lobbyarbetet med Barnlängtan håller jag på att dra ihop en maillista för de som är intresserade av att vara med och påverka politiskt. Anmäl dig gärna. 😉

En reaktion på ”Lobbyarbete

Kommentera

