Bloggtorka

Det har gått lite segt med bloggen på sistone. Jobbet har slukat mycket av min tid och kraft, eftersom jag lite oväntat blev projektledare för ett ganska komplext projekt. Jag både trivs och inte trivs med den rollen. Delar gillar jag väldigt mycket, framförallt de delar som gör att jag har en väldigt stor påverkan på viktiga och strategiska beslut. Det är inom ett område jag kan, så det är rätt lätt att känna att det blir hyfsade beslut. Häromdagen var jag på besök hos en potentiell samarbetspartner, som uppenbarligen tyckte att jag hade så bra koll att de helt oombedda valde att informera mig om hur jag skulle göra för att söka jobb där och försökte locka över mig med att de har bättre kaffe. Sånt är bra för egot.

Däremot hatar jag administrationen. Jag är en bra utredare, men en katastrofal administratör. Jag hatar att fylla i formulär och göra uppskattningar av hur många kontorsplatser potentiella framtida projekt behöver nästa år innan det ens finns en idé om vilka projekten skulle vara.

På den lite tråkigare sidan har jag behövt avgå som vice ordförande för Barnlängtan, eftersom styrelsen valde att lösa ett problem på ett sätt jag inte kunde acceptera. Det var inget jag ville alls och det blev ett väldigt tråkigt avslut.

Så nu står jag lite utan plattform igen, men med tusen idéer på saker som borde göras. Just nu är det allmän motionstid i riksdagen och jag har en hel rad riksdagsledamöter jag redan hade inlett kontakt med, men nu känns det märkligt att fortsätta den kontakten utan föreningen. Det finns en inbjudan till att komma till Socialutskottet, som jag nog är den enda som kan se till att det blir verklighet. Men jag har ingen förening och kan därför inte gå dit. Och de som är kvar i föreningen har inte kompetensen som krävs, bland annat eftersom inbjudan till stor del bygger på enkäten jag genomförde. Helt, helt värdelöst. Det var inte så här det skulle gå.

Så nu velar jag fram och tillbaka kring vad jag ska göra. Svaret är inte så lätt.

Ps. Inlägget är lite editerat i efterhand, eftersom vi nu hittat en bra lösning där vi kan fortsätta samarbeta på ett bra sätt.

5 reaktioner på ”Bloggtorka

  1. Martin Grape

    Trist att det gick sådär, men jag förstår dig fullständigt och hade fattat samma beslut som du i det läget…

    Lokalförening borde väl vara en lösning? Då får du ju på sätt och vis fortfarande hela föreningens storlek som vikt bakom dig medans du inte kan hållas ansvarig för styrelsens beslut.

  2. ja den där kontorsplats-uppgiften va inte det lättaste eller roligaste kan jag definitivt hålla med om… 😉

    Hoppas det går bra med dina idéer 🙂
    kram

    1. Johanna

      Hahahah! Om man väl klagar på en enda arbetsuppgift på hela bloggen kan man ju ge sig f-n på att den som skickade uppgiften till mig skulle läsa och kommentera inlägget. 🙂

Kommentera

