Socialstyrelsen och statsbidrag

Jag har skickat ett mail till Socialstyrelsen och bett dem lämna ut alla handlingar de har som rör motiven till att de beviljat statsbidrag till Elöverkänsligas riksförbund, men inte till Barnlängtan. Jag har också bett om de nedskrivna bedömningskriterier de har för att bedöma vad som är ”lidande i vardagen”. Enligt tidigare aktiva medlemmar nekades Barnlängtan statsbidrag till följd av att ofrivilligt barnlösa inte har ett tillräckligt lidande (eller om det var svårigheter) i vardagen.

Kan säga att handlingarna tar tid på sig… Jag är uppriktigt nyfiken på resultatet.

7 thoughts on “Socialstyrelsen och statsbidrag”

  1. Jag är definitivt intresserad av att höra Socialstyrelsen motivering i den här frågan. Jag blir nämligen förbannad när man betalar pengar till en organisation vars mål är att bibehålla medlemmarnas illusion om felaktiga skäl till att de mår dåligt. Det innebär att man betalar pengar för att förlänga deras lidande istället för att arbeta för att hitta de verkliga skälen till deras problem…

Kommentera

