DO, myndigheten med Sveriges sämsta chef

För ett tag sedan skrev jag om att DO inte verkar fungera. Jag är tydligen inte ensam om min åsikt om att DO är en katastrof. I  STs artikel beskriver två anställda läget så här:

Vi är som en stor dysfunktionell familj, som försöker vara en allmänt lynnig ledargestalt till lags. Det är uppgivet, ledningen är ett skämt och många slutar. Det är ett slöseri med skattebetalarnas pengar. Jag vill härifrån.

Jag mår fullkomligt illa, men gör mitt jobb och håller näsan över vattenytan. Men jag känner ingen som trivs här. Inkompetens i ledningen, fladdrigt och med en högsta chef som inte tål någon som kan bättre än hon. Det känns som 1500-talets ledarskap eller i diktaturländer, där människor blir rädda för varandra. Myndigheten går sönder i bitar

1 thought on “DO, myndigheten med Sveriges sämsta chef”

Kommentera

