Väntan

Att vänta är inte min paradgren, men det är det jag måste göra nu. Jag måste vänta på reaktioner på de processer jag startat på t.ex. Socialstyrelsen och jag måste vänta på intyg och annat som gör att jag kan starta en rättsprocess för att se till att lagligheten i landstingens regler blir avgjorda i domstol.

Att göra lagom lite är svårt. Kan jag inte köra full fart framåt blir det lätt ingen fart alls, men så kan jag inte riktigt göra nu. Jag behöver hålla lite lagom rullning på alla bollar, se till att möten och administrativa saker sker som de borde ske. Men i lågt tempo. Så därför har jag plötsligt hamnat i en situation där jag behöver börja göra lite mer än vad jag gör, till skillnad från förut då jag gjorde för mycket.

Kommentera

