Försäkringskassan överraskar

För en timme sedan skickade jag en fråga till Försäkringskassan angående vilka regler som gäller när man söker ersättning för IVF utomlands.

De kör den omvända stilen mot DO och Socialstyrelsen och jag har redan, klockan halv åtta på kvällen, fått ett svar om att frågan har blivit vidarebefordrad till det kontor som arbetar med vård utomlands. Det är samma svarstid i timmar som DO har svarstid i månader.

Sedan tror jag det kommer ta längre tid innan jag får ett svar med substans, men ändå.

1 thought on “Försäkringskassan överraskar”

  1. Försäkringskassan har å andra sidan slagits med ett långvarigt problem med att folk inte har förtroende för dem, så de har väl gjort sitt bästa att snabba upp åtminstone den första svarstiden.

    Jag tror folk i allmänhet har ett rätt stort förtroende för DO, om inte annat för att de flesta aldrig haft med dem att göra utan bara läst om diskrimineringsfall i tidningen.

Kommentera

