Johanna skriver brev: Kära hovet

Kära Viktoria och Daniel,

Jag vill uttrycka min djupa tacksamhet över att ni tagit hänsyn till oss vanliga dödliga när ni valt ut er bröllopsserie. När jag först hörde talas om bröllopet tänkte jag att vi med begränsad ekonomi inte skulle få vara med och fira, men det verkar riktigt ekonomiskt överkomligt för oss att få lite kunglig festglans över er stora dag. Det är redan rea på vår lokala ICA. Chokladen från Cloetta var billig redan från början, men nu ligger den på runt 20 kronor asken. Det är den billigaste chokladen i affären! Glamourös cider går att köpa för det facila priset 2 för 20. Det är lite dyrare per liter än den billiga cidern på PET-flaskor, men fortfarande helt överkomligt. Dessutom har den 2% alkohol, vilket den billigare cidern inte har. Kronljusen, med guldfärgade kronor tryckta på kartongen, är nu nere i priser som konkurrerar med IKEA.

Det enda jag har synpunkter på är priset för servetterna. Per styck är de långt över dubbelt så dyra som IKEAs servetter.

Vänliga hälsningar,

Johanna

——-

Till skillnad från alla andra brev jag publicerat i den här bloggen är det här alltså bara ett skämt och inget jag skickat.

Kommentera

