Vad vill du läsa?

Det är massor med människor som besöker den här bloggen varje dag, trots att den bara varit aktiv i drygt en vecka. Runt 100 besökare per dag, vilket jag tycker är jätteroligt!

Olika ämnen är olika mycket inom min komfortzon – frågor som rör hur fertilitetsvården och adoptioner fungerar är enkla och utrikespolitik är en jätteutmaning. Vissa frågor ligger däremellan, som de mer existensiella frågorna kring var gränserna går för när fertilitetsbehandlingar är rätt att genomföra.

Om jag bara ska se vad ni har läst tycker ni att adoption, krishantering för barnlösa och fördomar mot invandrare är intressantast. Vad tycker du är kul att läsa?

Några inlägg som jag funderar på att skriva:

  • Mer om försvarets kampanj
  • Genusarbete på förskolor
  • Var jag anser gränserna går för när sjukvården ska respektive inte ska assistera vid befruktningar
  • Hur hemutredningar inför adoptioner går till
  • Lite om hur stödfamiljer, jourfamiljehem och familjehem fungerar
  • Inhemska adoptioner
  • Hur jag upplever att fördomar och en nykolonial attityd påverkar rapporteringen om det politiska läget i Thailand
  • Äggdonationer och embryodonationer
  • Varför it-pappor tar pappaledigt
  • Förlossningsdepressioner som en feministisk fråga
  • Mer om mig själv

Är det något av det här som låter intressant? Ge mig jättegärna feedback!

4 reaktioner på ”Vad vill du läsa?

  1. Försvarets märkliga kampanj ”har du vad som krävs för att ha en åsikt” har jag tänkt skriva något om, men det lär ju inte bli av … Om du skriver något kanske jag lyckas skriva en kommentar i alla fall … 🙂

    Har du några insikter om skillnad mellan it-pappor och pappor i andra yrken så vore det intressant att läsa! Finns det belagda skillnader i hur pappaledighet utnyttjas? Har du i så fall någon analys av vad det kan bero på?

    Hur du upplever att fördomar och en nykolonial attityd påverkar rapporteringen om det politiska läget i Thailand vore också intressant!

    Genusarbete, fertilitetsvård, adoptioner, jourfamiljer etc vet jag inte mycket om. Du vet betydligt mer, så om du skriver om sånt får du gärna vara pedagogisk så även jag hänger med … 🙂

  2. Pia

    Din nyfunna läsare här; underbar blogg!!

    Jag tycker alla lät superintressanta, tycker som tidigare inskrivare; skriv alla!!

  3. Johanna

    Tack för svaren och uppmuntran! Det kommer nog droppa in inlägg om det mesta av det där, blandat med annat som kommer min väg. 🙂

Kommentera

